Czym właściwie jest dietetyczny styl życia?

0

Społeczeństwo dietetyczne to wszechobecny pogląd, że wygląd i budowa ciała są w rzeczywistości ważniejsze niż fizyczne, psychiczne i podstawowe samopoczucie. W rzeczywistości chodzi o to, że zarządzanie swoim organizmem, a zwłaszcza planem diety – poprzez ograniczanie tego, co i ile jesz – jest w rzeczywistości zwyczajne.

Kultura diety dodatkowo stabilizuje etykietowanie żywności jako naprawdę dobrej lub nawet złej, a także postrzeganie żywności jako transakcyjnej – jedną rzecz, którą albo zyskujesz, albo nawet nie masz prawa, w zależności od tego, jak jesz i ćwiczysz – PSDIET. Nie tylko oznaczane są produkty spożywcze, ale ludzie mogą identyfikować się jako doskonałe, a nawet niezadowalające, jeśli chodzi o spożywanie tych posiłków.

Czym właściwie jest dietetyczny styl życia?Osoby, które faktycznie zostały przeszkolone w zakresie akceptowania stylu życia związanego z planem diety jako zwykłego sposobu życia, mogą mieć zły obraz siebie, regularnie uczestniczyć w nieprzychylnych rozmowach wewnętrznych, a także sądzić, że bycie szczupłym czyni jednostkę znacznie lepszą niż osoba, która jest szczupła. właściwie to nie. Mogą również mieć sposób myślenia typu „wszystko albo nic”.

Kultura planu diety i nieuporządkowana konsumpcja

Styl życia związany z dietą jest jednym z aspektów, który pomaga w zaburzonych zachowaniach żywieniowych. Zwykle wynika to z braku zwracania uwagi na zdrowie i odżywianie, przy jednoczesnym skupieniu się na niskokalorycznej żywności. Może to również mieć wpływ na to, jak ktoś patrzy na ćwiczenia, ponieważ zadanie można uznać za sposób na pozbycie się rzekomych złych produktów spożywczych, a nawet jako technikę zarabiania na posiłki.1.

Jedzenie to coś więcej niż paliwo.

Wskazówka, że ​​posiłki to po prostu energia i należy ją zdobyć, jest w rzeczywistości niebezpieczną koncepcją, która może prowadzić do zaburzeń odżywiania i jedzenia. Jedzenie to w rzeczywistości znacznie więcej niż paliwo. Jest to społeczna, a także społeczna część naszego życia. Koncentrowanie się wyłącznie na posiłkach jako paliwie — lub wielkich kontra biednych — izoluje cię od doceniania i przyjmowania posiłków jako znacznie głębszego i jeszcze bardziej istotnego aspektu twojego życia.

Efekt ten jest zwykle widoczny po dużym okresie świątecznym, kiedy reklamy i artykuły wymagają detoksykacji lub oczyszczenia, aby „przerobić” lub usunąć z organizmu „złe” produkty spożywcze. Te praktyki są nie tylko nienaukowe i prawdopodobnie szkodliwe, ale także wskazują, że czerpanie przyjemności z jedzenia musi mieć jakiś skutek.2.

Poza tym nie wszystkie dosłownie wartościowe składniki artykułów spożywczych dostarczają paliwa. Posiłki obfitują w składniki odżywcze, fitochemikalia, wodę, przeciwutleniacze i różne inne kluczowe elementy, które zapewniają ogólny rozkwit ciała, ale oferują niewiele w technice prawdziwej energii.

Chociaż składniki posiłków, które dostarczają naszej firmie energii elektrycznej – węglowodany, nadmiar tłuszczów, a także zdrowe białka – są ważne, w rzeczywistości są po prostu częścią większego obrazu dotyczącego odżywiania.

Unikanie produktów spożywczych o dużej zawartości składników odżywczych na rzecz zdrowej żywności lub ograniczanie spożycia żywności, aby z pewnością nie uzyskać odpowiedniej ilości składników odżywczych dla optymalnej wydajności, powoduje utratę znacznych wartości, które produkty spożywcze muszą oferować. Może to być szkodliwe dla zdrowia i dobrego samopoczucia, a nawet prowadzić do złego stanu zdrowia i dobrego samopoczucia.

Nie ma naukowego znaczenia dla nieuporządkowanego jedzenia, ale jest ono często opisywane jako wzorzec nieregularnych nawyków żywieniowych, a także styl myślenia o produktach żywnościowych, które z pewnością nie odpowiadają standardom zaburzeń odżywiania. Charakteryzuje się surową dietą.

Dietetyczny styl życia jako niezdrowa obsesja.

Samodzielne oznaczanie jako dobre lub złe w oparciu o produkty, które jesz, może spowodować zaostrzenie nieuporządkowanych nawyków żywieniowych, a także może spowodować zaburzenia odżywiania.

Próba sztywnego podążania za spożywaniem tylko produktów spożywczych uznanych za dobre, choć wydaje się słuszne, może być wzięta pod uwagę ortoreksja związana z zaburzeniem odżywiania.

Ortoreksja jest w rzeczywistości postrzegana jako ciężki rodzaj czystego jedzenia – fanatyk zwraca uwagę na to, co osoba uważa za „właściwą” zdrową i zbilansowaną dietę. Ta fiksacja skutkuje zaburzeniem codziennego stylu życia, w tym społecznym, psychologicznym i nie tylko.

Niektóre cechy cechy ortoreksji:

  • Selektywny plan diety.
  • Nawyki oparte na konsumpcji.

Unikanie produktów spożywczych, które nie są uważane za „świetne” lub nawet zdrowe.
Styl życia związany z dietą przyczynia się do ortoreksji, ponieważ zachęca do trzymania się z dala od produktów spożywczych, a nawet ograniczania diety.

Przykłady polegają na zapobieganiu pszenicy, gdy na pewno nie masz uprzedzeń ani objawów alergii, ekstremalnych modeli weganizmu, surowych diet niskotłuszczowych lub niskowęglowodanowych, detoksykacji, oczyszczania, a także zapobiegania wszystkim GMO, a nawet żywności nieorganicznej.

Ortoreksja może skutkować różnymi innymi stanami, takimi jak niechęć do jedzenia i zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, charakteryzujące się dysmorfią ciała fizycznego.6 Zaburzenia odżywiania, a także nieuporządkowane czynności związane z konsumpcją, mogą wynikać bezpośrednio z niewłaściwego obrazu układu ciała, który miejsce ze względu na dietetyczny tryb życia oraz gloryfikację szczupłej sylwetki.

Styl życia schematu diety i grafika ciała.

Jednostki zajmujące się dietą i stylem życia postrzegają szczupłość jako równą dobremu samopoczuciu i wysyłają wiadomość, że ciało z dala od szczupłej odmiany jest postrzegane jako szkodliwe. Podczas gdy odchudzanie może czasami być dobrze wyważoną opcją, strategie stosowane w celu zabezpieczenia utraty tłuszczu z pewnością nie zawsze są zdrowe i zrównoważone.

Artykuły w gazetach i sieci społecznościowe często romantyzują znane historie utraty tkanki tłuszczowej bez wątpliwości, czy zastosowane procedury były rzeczywiście zdrowe i trwałe. Praktyka ta rodzi sugestię, że szczupłość i dążenie do utraty tkanki tłuszczowej jest w rzeczywistości drogą do aprobaty, zadowolenia, a także zdrowia.

Fizyczne ciała, które wykraczają poza stajnię szczupłego, zatwierdzonego standardu, mogą z pewnością być zdrowe. Wygląd nie daje pełnego obrazu stanu zdrowia i dobrego samopoczucia danej osoby.8 Zła dieta i niedobór ćwiczeń fizycznych prowadzą do zwiększonego ryzyka dla zdrowia i dobrego samopoczucia, pomimo rozmiaru ciała.9.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj